ورق گالوانیزه

در حال حاضر ورق گالوانیزه یکی از محصولاتی است که با تقاضای بسیار زیادی در شرکت‌های تولیدی در سراسر جهان مواجه است.
انجمن تولید فولاد آمریکا اعلام کرده است که جهان بیش از ۳.۴ میلیون تن فولاد گالوانیزه در سال ۲۰۱۲ تولید کرده است.

متداول‌ترین اجزا در صنایع مانند ساخت ابزار کشاورزی و ساخت و ساز پل‌ها و بزرگراه‌ها به کمک این ورق‌ها امکان پذیر است، زیرا آن‌ها به انواع مختلفی از محصولات فلزی مانند سازه‌ها، اتصال دهنده‌ها، لوله، پشتیبان‌های فولادی و تقویتی، پیچ و مواردی از این دست نیاز دارند. برای مصرف کنندگان از جذابیت بالایی برخوردار است. ورق‌های گالوانیزه تولید شده، در ساخت بسیاری از قطعات و مصارف صنعتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ورق گالوانیزه

اهمیت ورق گالوانیزه برای صنایع مختلف بسیار زیاد است، اگر هزینه اولیه گالوانیزه نسبت به سایر روکش‌های محافظ گران‌تر باشد، استفاده از ورق‌های فلزی به دلیل سرمایه‌گذاری بلند مدت بهترین گزینه برای پیمانکاران به شمار می‌آید، چرا که برخلاف سایر گزینه‌ها ورق گالوانیزه به کار گرفته شده در ساخت انواع سازه‌های ساختمانی که در معرض شدید باد و آب و هوای مختلف قرار دارند، می‌توانند بیش از ۲۵ سال عمر کنند.

ورق های گالوانیزه

حتی اگر این مدت افزایش یابد نیاز آن‌ها به تعمیرات و نگهداری، هزینه زیادی برای شما در بر نخواهد داشت. یکی دیگر از مزایای ورق گالوانیزه این است که تحت آزمایش‌های مختلف و تست‌های مخرب به سادگی از بین نمی‌رود. بنابراین می‌تواند در برابر بسیاری از عوامل محیطی به خوبی مقاومت کند.

پس از آماده سازی سطح پوشش دهی و بازرسی آن، ورق گالوانیزه آماده مونتاژ مستقیم هستند. پس از مونتاژ آن‌ها، کارگران می‌توانند با استفاده از آب و یک پارچه نرم برای تمیز کردن این محصولات اقدام کنند.

مزایای فولاد گالوانیزه

گالوانیزه با محافظت از فولاد آن را مقاوم‌تر می‌سازد. از آنجایی که در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است، می‌تواند باعث شود تا ورق گالوانیزه در تماس با اکسیژن و یا رطوبت موجود در آب و هوا به راحتی با آن واکنش نشان ندهند.

ایجاد یک لایه روی بر سطح ورق گالوانیزه از رسیدن اکسیژن به آهن جلوگیری می‌کند و تا حد مطلوبی سرعت فرایند را کاهش می‌دهد.

این محافظت با تشکیل تدریجی یک لایه بر روی سطح باعث می‌شود که فلز بسیار با دوام بوده و در برابر خراش مقاوم باشد.
مهم‌ترین دلایل استفاده از ورق گالوانیزه عبارتند از:

  1. مدت عمر
  2. قابلیت اطمینان
  3. پایداری
  4.  نگهداری و مراقبت آسان
  5. بازرسی آسان
  6. زمان ساخت سریع

در ادامه دلایل استفاده از ورق گالوانیزه را توضیح خواهیم داد.

ورق های گالوانیزه

1. مدت عمر

از مشخصات ورق گالوانیزه این است که ورق‌های گالوانیزه مدت زمان بیشتری نسبت به سایر محصولات عمر می‌کنند. آن‌ها به طور معمول سال‌ها دوام می‌آورند و نیازی به نگهداری خاصی نخواهد داشت. همچنین قیمت ورق گالوانیزه برای خریداران مقرون به صرفه می‌باشد و آن را در دسته‌ی مصالح پرکاربرد قرار داده است.

2. قابلیت اطمینان

ورق گالوانیزه از جمله سیستم‌های محافظت از محصولات فولادی است که مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تعیین شده تولید می‌گردند.

3. پایداری

دوام، ماندگاری و پایداری ورق‌های گالوانیزه باعث می‌شود تا آن‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای ساخت سازه‌های سازگار با محیط زیست به شمار بیایند.

به همین دلیل اگر به پایداری محصولاتی که در ساخت صنایع خود به کار می‌برید علاقه دارید، لازم است که ورق گالوانیزه در صدر لیست شما قرار بگیرد.
مسئله‌ای که درباره آن‌ها وجود دارد این است که می‌توانید پس از پایان یافتن طول عمر این محصولات، با بازیافت آن‌ها نه تنها هزینه‌های خود را کاهش داده بلکه مجددا از آن‌ها استفاده کنید.

در فرایند تولید گالوانیزه، ورق‌ها در یک حمام روی مذاب غرق می‌شوند. به همین دلیل می‌توان بارها و بارها با مقدار بسیار کمی از ضایعات از این محصولات استفاده کرد.

ورق های گالوانیزه

4. نگهداری و مراقبت آسان

ممکن است برخی از ورق‌های گالوانیزه با سایر فلزات، نمک، اسید و مواد شیمیایی موجود در محیط واکنش نشان دهند.
بنابراین بهترین کار این است که در سال یک بار برای تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد. برای این کار می‌توانید از آب قلیایی و پارچه نیز کمک بگیرید.

5. بازرسی آسان

ممکن است درباره ویژگی‌های نگهداری آسان ورق‌های گالوانیزه اطلاعات زیادی را کسب کرده باشید.
بهتر است بدانید که بسیاری از این خصوصیات بیان شده درباره آن‌ها واقعی است. با این حال بهتر است که به صورت سالانه و دوره‌ای این محصولات را تحت بررسی و نظارت قرار دهید تا بتوانید در صورت بروز مشکل به سرعت برای رفع آن‌ها اقدام کنید.

6. زمان ساخت سریع

ورق‌های فولادی گالوانیزه مورد نظر شما به محض آنکه وارد محل ساخت می‌شوند، آماده نصب هستند.
در این زمان بدون نیاز به آماده سازی و یا فرایند اضافی قادر خواهید بود تا آن‌ها را در محل مورد نظر نصب کنید.

تمام ویژگی‌های بیان شده درباره ورق‌های گالوانیزه موجب شده است تا آن‌ها به یکی از محبوب‌ترین محصولات فلزی تبدیل شوند و بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می دهند تا تولید ورق گالوانیزه را در دستور کار خود قرار دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *