ورق استیل دکوراتیو

انواع ورق‌های فولادی وجود دارد که یکی از پرکاربرد‌ترین ورق‌های فولادی در صنعت ورق استیل دکوراتیو می‌باشد که از شکل بسیار زیبایی با طول عمر بالایی برای ساخت بدنه لوازم‌خانگی، همچنین از آن برای نماهای ساختمانی و ساز‌ها و دکوراسیون داخلی به کار می‌رود. این مدل از ورق‌های استیل با روش‌های ویژه‌ای تولید می‌شوند. انواع پوشش‌های ورق استیل دکوراتیو علاوه برداشتن فرم و ظاهری متفاوت در رنگ‌های متنوعی نیز تولید می‌شود و همچنین از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

وجود پوشش‌های رنگی ورق استیل دکوراتیو

یکی از بروز‌ترین روش‌هایی که برای پوشش دهی این نوع ورق‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد به کار بردن آن از تکنیک pvc یا لایه نشانی با بخار فیزیکی است. در این تکنیک که برای نخستین بار از آن برای موارد و تجهیزات نظامی استفاده شد. از آن برای ساخت موشک‌های بالستیک و توپ جنگی استفاده می‌شد. بعد از گذشت سال‌ها متوجه شدند که با کنترل و تنظیم الگوریتم‌های فرایند لایه نشانی این توانایی وجود دارد که آن‌ها را در رنگ‌های متفاوت و متنوعی روی سطح ایجاد کنند.

در اولین مرحله پیش از هر اقدامی می‌بایستی سطح استیل را به خوبی تمیز کنید تا هیچ نوع آلایندگی و کثیفی در آن وجود نداشته باشد. بعد از طی کردن این مرحله نوبت ورق‌های استیل می‌رسد که یک محفظه خلا قرار می‌گیرد که داخل محفظه مقادیری گاز خنثی آرگون هم به داخل آن وارد می‌شود. داخل محفظه فلزی هدف می‌بایستی یک پوششی به وجود بیاورید.
با افزایش اختلاف پتانسیل به صورتی که در محفظه عمل می‌کند و سطح فلز هدف از طریق یون‌های آرگون بمباران می‌شود. در این بمباران که موجب آزاد شدن اتم‌های فلزی هدف می‌گردد. با توجه به جنبه‌های مثبت و منفی اختلاف پتانسیل که بر روی این نوع ورق‌ها ایجاد شده است باعث می‌شود که اتم‌های فلز هدف روی سطح ورق استیل بنشینند و پوشش لازم را ایجاد کنند.

انواع رنگ‌های قابل اعمال بر سطح ورق استیل دکوراتیو

  • قرمز: زیرکونیوم در غلظت بالا
  • زرگلد: زیرکونیم
  • برنز رنگ: تیتانیوم و آلومینیوم
  • مشکی: تیتانیوم، آلومینیوم در غلظت بالا
  • طلایی: تیتانیوم
  • مشکی: تیتانیوم، آلومینیوم و کربن

ورق‌های استیل دکوراتیو که توسط این رنگ‌ها به این شکل روی سطح پوشش داده می‌شود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین کیفیت بسیار بالای این رنگ‌ها از کیفیت روش‌های الکتروشیمیایی مانند آبکاری نیز بالاتر است.

بالا بردن مقاومت و دوام نسبت به سایش و مقاومت محیطی

با انجام دادن عملکرد پی وی سی و ایجاد پوشش مقاومت به سایش تولید ورق‌های استیل نیز رو به افزایش است. در ضمن فولاد ضدزنگ نیز با توجه به خاصیت ذاتی خود از مقاومت و خوردگی بسیار بالایی نیز برخوردار است که با ایجاد پوششی از فلزات که مطرح‌شده است بر سطح فلز مقاومت به خوردگی استیل بیشتر از گذشته افزایش‌یافته است و مدت زمان عمر مفید آن نیز طولانی‌تر می‌شود.

موارد استفاده از ورق‌های استیل دکوراتیو

روش pvc

یکی از بهترین روش‌ها برای تولید ورق‌های استیل دکوراتیو فرایند pvc است که برای هیچ آسیبی به محیط‌ زیست پیرامون نیز وارد نمی‌کند با این تکنیک شما می‌توانید کارهایی مانند آبکاری و رنگ رزی از نظر زیست‌محیطی که خطراتی را برای محیط پیرامون شما ایجاد نمی‌کند. در این نوع فرآیند که منجر به آزاد شدن گازهای سمی، پسماندهای مضر و فاضلاب‌های سمی جلوگیری می‌کند بنابراین در این نوع فرایند بازیافت ورق استیل را دچار مشکل نمی‌کند.

موارد استفاده از ورق‌های استیل دکوراتیو

  • صنایع لوازم‌خانگی
  • معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی مکان‌های مختلف
  • صنعت حمل و نقل عمومی
  • ساخت و تولید جواهرات و زیورآلات
  • انواع ورق‌های استیل دکوراتیو
  • ورق‌های طرح دار
  • ورق‌های صاف و براق

ورق‌های استیل طرح‌دار

این نوع ورق‌ها برای کاربردهای مختلفی مانند نمای داخلی ساختمان‌ها، سطح داخلی آسانسورها، کاور دستگاه مواد غذایی و بسیاری دیگر از صنایع به کار می‌رود که بیشتر جنبه تزیینی دارد. این نوع ورق‌ها نیز در طرح‌های متنوع و مختلفی دارد اعم از خش‌دار، رنگی، چرمی و غیره به بازار ارائه می‌شوند. قیمت ورق بر روی قیمت نهایی ورق استیل دکوراتیو تاثیر می‌گذارد.

ورق‌های استیل صاف و براق

این نوع ورق‌ها که مانند آلیاژهای 304 و بگیر 430 و 420 و غیره که دارای روکش pe است توزیع و عرضه می‌گردد.

ورق‌های استیل دکوراتیو در ایران

از مهم‌ترین ورق‌های استیل دکوراتیو می‌توان به ورق استیل کره، ورق‌های 304 تایوان، استیل کلمبوس آفریقای جنوبی، ورق 306 تایوان اشاره کرد.

قیمت ورق استیل دکوراتیو

قیمت ورق استیل دکوراتیو

همان‌طور که می‌دانید به دلیل وجود نوسانات در بازار کنونی قیمت ورق‌ استیل نیز مانند سایر محصولات از این دست به صورت روزانه محاسبه و ارائه می‌گردد. البته باید گفت که عوامل مختلفی بر روی قیمت این نوع ورق‌ها تأثیرگذار هستند از جمله آلیاژ و وجود سایزهای مختلف این نوع ورق‌ها که کاملاً مشهود است. همچنین میزان ضخامت که به صورت شیت وجود دارد.
با توجه به اینکه تولیدکنندگان مطرح این نمونه از ورق‌ها کشورهای چین و تایوان هستند که این محصولات را به صورت شیت و فابریک ارائه می‌کنند. ورق‌های استیل را در اشکال مختلف از قبیل خش‌دار کردن، سوراخ‌کاری، روکش و خم‌کاری مطابق با سفارش‌ها مشتریان تولید می‌کنند. ورق‌های استیل دکوراتیو در رنگ‌های مختلف و متفاوتی هستند از قبیل طلایی، نقره‌ای.

راهنمای خرید ورق‌های استیل دکوراتیو

بعد از فرایند قیمت گیری بر روی محصولات متخصصانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند قیمت و جزئیات محصول، روش‌های پرداخت، زمان بارگیری و دریافت محصول و دیگر ویژگی‌های سفارش را در فرم پیش فاکتور در اختیار شما قرار می‌دهند. بعد از موافقت از سوی مشتریان مطابق با زمان‌بندی که توسط کارشناسان ارائه می‌گردد اقدامات لازم را در خصوص تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از سوی مشتریان انجام می‌گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *