پروفیل‌های نما

بیش از ۱۰ سال پروفیل‌های فولادی با لبه‌های تیز تولید می‌شدند، با این حال در گذر زمان تکنولوژی تولید پروفیل‌های نما دستخوش تغییراتی شد.

تقاضا برای پروفیل‌های لبه تیز برای اولین بار در آلمان به وجود آمد.
پس از آنکه معماران از پروفیل‌های ساختاری فولادی ضد زنگ با کیفیت در پل‌سازی استفاده کردند و محصولات جدید تولید شده بلافاصله با جذابیت‌های بسیار زیادی‌پذیرفته شدند.
لبه‌های تیز و درز جوش‌های تقریبا نامرئی، ویژگی‌های خاص و ایده‌آل را برای استفاده در کیفیت‌های بالا را به وجود می‌آورند. به صورتی که سایر مصالح ساختمانی را با چالش مواجه کرده‌اند.

فولاد در مقابل آلومینیوم

در بخش نما معمولاً از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. آن‌ها ویژگی‌های زیر را برای مصرف کنندگان تضمین می‌کنند:

انعطاف‌پذیری و طراحی بالا، حمل و نقل آسان به دلیل وزن کم و تولید بدون عارضه‌های پردازش CNC.

با این حال پروفیل‌های فولادی مزایایی از قبیل انعطاف‌پذیری بالاتر، ارائه ارزش‌های بالاتر نسبت به آلومینیوم را دارند. به صورتی که فولاد ۳ برابر آلومینیوم توانایی تحمل و استحکام ارائه می‌دهد.

پروفیل های نما

به عنوان مثال برای یک نمای شیشه‌ای بزرگ‌تر، طول دهانه گسترده‌تری با بخش یکسان مورد نیاز است.
به همین دلیل برای این ساختمان‌ها از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. کربن و فولاد ضد زنگ به دلیل تکنولوژی تولید می‌تواند نمایانگر همان پیچیدگی‌های مشخصات آلومینیوم باشد.
قیمت پروفیل در برابر مزایای خوبی که ارائه می‌دهد بسیار مناسب است. با این حال امروزه می‌توان بخشی از پروفیل تولید کرد که از نظر کیفیت و پیچیدگی ۱۰ سال پیش عملی نبود.

 پروفیل‌های T شکل در نمای ساختمان

اولین اشکال پروفیل نما به صورت ساده به شکل‌های طولانی و ضخیم ارائه شدند. به طور کلی عرض پروفیل‌ها از طریق سیستم‌های اتصال قابل دسترس بود.
پروفیل‌ها در عرض ۶۰ میلی‌متر و یا ۵۰ و ۸۰ میلی‌متر موجود هستند. مقدار استاتیک در درجه اول توسط پروفیل و ضخامت تعریف می‌شود. انعطاف‌پذیری بالا و دقت ارائه شده از لیزر دستگاه جوش ممکن است به تولید پروفیل در هر شکل و با هر اندازه مطابق درخواست مشتریان منجر شود.

پروفیل های نما

بخش‌های توخالی مستطیل شکل برای نما

به انواع پروفیل‌های توخالی، جعبه می‌گویند.
آن‌ها از ۴ قطعه که به همراه چهار درز جوشکاری به یکدیگر متصل هستند، تشکیل شده‌اند. پروفیل‌ها در بخش‌های نورد سرد با هندسه و اندازه مورد نیاز جوشکاری می‌شوند. تولید آن‌ها باعث صرفه‌جویی در تولیدات می‌گردد.

پروفیل‌های توخالی مستطیل شکل

این نسخه از پروفیل‌ها به شکلی است که به صورت یکطرفه یا دوطرفه با وب درگیر هستند. قیمت محصولات به صرفه، یکی دیگر از پیشرفت‌های معماری و ساختمان‌سازی محسوب می‌شود.

پروفیل‌های نوع Y

این پروفیل‌ها برای گوشه‌های نما استفاده می‌شوند.
تولید چنین پروفیل‌هایی می‌تواند کاملا پیچیده باشد، زیرا نوارهای فلزی باید خرد شده و معادل شکل Y تولید شوند. زاویه دیافراگم در هنگام جوشکاری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پروفیل های نما

پروفیل‌های مثلث پارالوگرام و ذوزنقه

کاربرد پروفیل در ساختمان سازی بسیار زیاد است. این گروه‌های پروفیل از نظر فنی بسیار چالش برانگیز هستند.
پروفیل‌های مثلث پارالوگرام و ذوزنقه نیاز به دقت بالا و ظرافت بسیار دارند تا میزان مصرف در آن‌ها کاهش یابد. این نوع از پروفیل‌ها به ساخت نمای طولانی کمک می‌کنند. علاوه بر آن پروفیل‌های ذوزنقه‌ای برای گوشه‌های ساختمان استفاده می‌شوند.
با این وجود کاربرد پروفیل‌های مثلث شکل را بیشتر در سقف‌های شیشه‌ای مشاهده می‌کنید. طرح‌های مثلثی معمولا از جنس استیل اصل با لبه‌های بسیار تیز آن می‌توانند خطرناک باشند و آسیب دیدگی را افزایش دهند.

پروفیل‌های فولادی و ضد زنگ

ویژگی‌های پروفیل فولادی فوق‌العاده است، در کنار خانواده پروفیل‌ها انواع فولادی آن یکی از پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌باشند.

در حال حاضر تعدد پروژه‌ها باعث شدند که تجربه‌های بشر در ساخت و ساز در تمام زمینه‌ها متفاوت شود.
آن‌ها چنان ویژگی‌های گسترده‌ای از خود ارائه می‌دهند که بخش عمده‌ای از تولید داخلی و صادرات را در بسیاری از کشورها به خود اختصاص داده‌اند.
کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی تولیدات مطابق با روش‌های روز دنیا همه و همه موجب شده است تا پروفیل‌ها به یکی از اجزای لاینفک در ساختمان‌سازی و سایر صنعت‌ها تبدیل شود. به نحوی که تولید این مواد به یکی از صنایع اصلی در کشورهای پیشرفته تبدیل شده است.
بدون شک برای یک بار هم که شده است با پروفیل‌ها سر و کار داشته و یا حداقل از اهمیت وجود آن‌ها باخبر هستید، آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها باعث خواهد شد که در زمان استفاده، از بیشترین میزان بهره‌برداری از آن‌ها برخوردار شوید و قادر به تشخیص انواع آن‌ها از یکدیگر باشید، در نتیجه قادر خواهید بود در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *