ورق‌‌های مانیسمان

پیش از آنکه در مورد خرید ورق‌ های مانیسمان صحبت کنیم در ابتدا توضیحی در مورد لوله‌های درزدار و بدون درز می‌دهیم. لوله‌های درزدار که از ورق‌های آهنی درست شده‌اند. در حالی که لوله‌های بدون درز یا مانیسمان از شمش‌های فولادی ساخته شده‌اند. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت ورق آلات و قیمت این دو لوله موثر است شیوه تولید آن‌ها است. علت نامگذاری لوله‌های بدون درز به نام مانیسمان از مخترعی که این روش را ابداع کرده است گرفته شده است برای تهیه و تولید این مدل لوله‌ها نیازی به جوشکاری نیست. نداشتن خط جوش در کاربرد این لوله بسیار موثر و مهم است که در هنگام خرید این لوله باید دقت ویژه‌ای به این مسئله داشت.

نحوه‌ی تولید ورق‌‌های مانیسمان

نخستین ماده بکار رفته در تولید ورق‌ های مانیسمان استفاده از شمش‌های استوانه‌ای فولادی است که مقطع استوانه‌ای به صورت مستقیم تولید سپس به کمک نورد بیلت و بلوم فولادی ساخته می‌شود. نحوه‌ی تولید این نوع محصول با پیش گرم شمش استوانه‌ای فولادی آغاز می‌شود، سپس یک ماندرل مانند دریل مرکز استوانه فولادی را سوراخ می‌کند و به آن نفوذ می‌کند.

با تنظیم کردن میزان ضخامت لوله در لایه بیرونی آن که با استفاده از تعدادی غلتک بعد از اتمام عملیات تولید لوله تا زمان سرد شدن، ذخیره می‌شود سپس مراحل کنترل کیفیت بر روی آن شروع می‌شود. با سرد شدن لوله برای مشخص شدن عیوب احتمالی الزامی است. برش لوله‌ی بدون درز نسبت به طول های عرف موجود در بازار با توجه به سفارش مشتریان آخرین مرحله از فرآیند تولید می‌باشد. البته باید توجه داشت که قیمت لوله مانیسمان رابطه‌ی مستقیمی بر روی قیمت شمش فولادی دارد.

مهم‌ترین ویژگی ورق‌‌های مانیسمان برای خرید

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز است که برای تولید آن از جوش‌های دو طرف یک ورق مانند لوله‌های درزدار استفاده نشده است. یکدست بودن سطح این مقطع فولادی سبب شده است که میزان مقاومت و فشار در مقایسه با نمونه مقاطع درزدار افزایش یابد. ضربه‌ها و فشارهای وارد شده به لوله توسط عوامل خارجی و داخلی نظیر سیال‌های جاری در آن می‌تواند لوله را تا مرز انفجار پیش ببرد. نداشتن خط جوش منجر به انتشار انواع تنش‌های اعمال شده در سطوح لوله و بالا بردن مقاومت آن شده است.

مهم‌ترین ویژگی لوله مانیسمان

کاربرد لوله بدون درز

براساس نکات مطرح شده در بالا، در خصوص ویژگی‌ها و مزیت‌های لوله مانیسمان می‌تواند تا حدود زیادی کاربردهای این لوله را حدس زد. بیشترین و پرکاربردترین استفاده از لوله‌های مانیسمان برای انتقال سیالات و مواد پتروشیمی است که نیاز به سرعت و فشار بالا دارد که برای پروژه‌هایی مانند انتقال نفت و گاز استفاده می‌شود. از سوی دیگر نمونه‌های دیگر این لوله‌ها در رده‌های پایین‌تر در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت توکار بودن برخی از مصارف لوله در ساختمان‌ها به ویژه در مجتمع‌های بزرگ در صورت تعمیر یا تعویض متحمل هزینه‌های زیادی است. بر همین اساس از لوله‌های مانیسمان که دارای طول عمر بالا است در پروژه‌های ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم برای خرید لوله مانیسمان

اکنون شما یک شناخت کلی در مورد لوله مانیسمان یا بدون درز دارید که می‌توانید برای خرید این لوله اقدام کنید و یک انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشید. البته پیش از خرید توصیه می‌کنم که این سوالات را نیز از خود بپرسید و در صورتی که جوابی برایشان ندارید نگران نباشید؛ زیرا ما به سوالات پاسخ داده‌ایم که می‌تواند به شما برای خرید لوله مانیسمان راهنمایی کند.

از کجا بخریم؟

مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران گروه صنعتی فولاد ایران، شرکت پروفیل فولادی اصفهان و گروه صنایع لوله گستر اسفراین می‌باشند. به طورکلی در زمان خرید ورق سیاه و یا خرید ورق کرکره و همچنین لوله مانسیمان از تولید کننده به نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید حداقل تناژ یا تعداد خرید است. در صورتی که میزان سفارش شما با این حداقل مطابقت ندارد خوب است که با استفاده از شرکت‌های تجاری فعال که در حوزه فولاد مشغول هستند راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر به فاصله بین تولید کننده تا محل پروژه در هنگام استفاده از لوله توجه کنید. همچنین هزینه‌ای که برای باربری در نظر گرفته‌اید می‌تواند بخشی از مبلغ خرید شما در به خود اختصاص دهد.

خرید لوله مانیسمان

میزان ضخامت و روده لوله مانیسمان چقدر است؟

انواع رده و ضخامت‌های مختلفی از لوله مانیسمان شامل 20، 40، 60، 80،120، 140 است که به شکل شاخه‌های 6 و 12 متری تولید می‌شود. میزان قطر این لوله‌ها از 1.2 تا 36 اینچ بستگی به کاربردهای متعددی است که در کشور ایران تا حداکثر تا ابعاد 24 اینچ موجود می‌باشد.

کاربرد خرید لوله مانیسمان چیست؟

نخستین اقدام برای خرید لوله بدون درز مشاوره گرفتن از کارشناسان فروشگاه آنلاین آهن و فولاد است که می‌توانند شما را در انتخاب بهترین نمونه راهنمایی کنند. برای خرید این لوله در ابتدای امر باید مشخص کنید که قصد دارید آن را در کجا به کار ببرید. بعد از مشخص شدن و اطمینان پیدا کردن از صحیح بودن خرید لوله براساس نیاز کاربرد همچنین هزینه آن باید رده و قطر محصول خود را انتخاب کنید.

برای نمونه می‌توانید از لوله‌های رده‌ی 20 به علت توانایی بالا در تحمل فشار و نداشتن درز به منظور استفاده از لوله‌های گازرسانی توکار ساختمانی استفاده کنید. همچنین از لوله‌های بدون درز 40 می‌توانید برای خطوط آتش نشانی یا مجتمع‌های بزرگ ساختمانی استفاده نمایید. از رده‌هایی که بیشتر از 40 هستند نیز می‌توانید برای پروژه‌های حساس و فشار بالا مانند صنایع نفت و گاز همچنین پتروشیمی و خطوط انتقال استفاده نمایید.

قیمت لوله مانیسمان چقدر است؟

از دیگر عوامل مهم و ضروری در انتخاب و خرید لوله بدون درز توجه به نمودار تغییر قیمت است با توجه به آن می‌توان قیمت آینده این محصول را پیش بینی کرد. در صورتی که قصد خرید این نوع مقطع فولادی را دارید لازم است که حتما از افراد و کارشناسان مجرب و متخصص و فروشگاه‌های معتبر در این زمینه کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *