تولید ورق‌ گالوانیزه

شرکت‌های مختلفی در داخل کشور وجود دارند که به تولید ورق‌ گالوانیزه در سطح بالایی می‌پردازند. این نوع شرکت‌ها توانسته‌اند با توجه  به نیروهای کارآمد، ماهر و متخصص خود در این صنعت اقدام به تولید محصولات با کیفیت و بی‌نظیر با بهترین متریال‌ها اقدام نموده است که می‌تواند تمامی نیازهای کشور را در خصوص ورق‌های گالوانیزه برطرف نماید. همچنین با توجه به تولید ورق‌ گالوانیزه با بالا‌ترین کیفیت را به سایر کشورهای دیگر نیز صادرات انجام دهد.

بر‌ترین شرکت‌های تولید ورق‌ گالوانیزه

بر‌ترین شرکت‌های تولید ورق‌ گالوانیزه عبارتند از:

  1. شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  2. شرکت فولاد امیر کبیر

در ادامه هر یک از شرکت‌های تولید ورق‌ گالوانیزه را بررسی خواهیم کرد.

1. شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین و البته مهم‌ترین کارخانه‌های سطح خاورمیانه در صنعت آهن و فولاد می‌باشد. این شرکت در استان اصفهان قرار دارد و دارای پرسنلی مجرب و متخصص و کاردان در این حوزه می‌باشد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی با ضخامت‌های 0 الی 16 و 18 میلی متر به شکل ورق‌های گرم و سرد انجام می‌دهد. تولید ورق‌های گالوانیزه در شرکت فولاد مبارکه یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های حفاظت از خوردگی از نخستین روی‌های بنیانگذاری آن است مورد توجه قرار گرفته شده است.

کارخانه تولید ورق‌های گالوانیزه

مشخصات ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

از ویژگی‌های ورق گالوانیزه فولاد مبارکه می‌توان به:

وزن و میزان چگالی ورق گالوانیزه می‌باشد استاندارد وزن کلاف خروجی باید بین 610 تا 508 باشد و میزان قطر خارجی کلاف بین 900 تا 2000 میلی متر می‌باشد. در شرکت فولاد مبارکه هر دو ورق گرم و سرد تولید می‌شود که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. برخی از کاربردهای این نوع ورق‌ها اعم از:

  • از این نوع ورق‌ها برای ساخت انواع پل‌ها، سازه‌ها و سایر اجزای مختلف
  • صنعت اتومبیل سازی برای ساخت بدنه و شاسی اتومبیل شکل دهی و کشش عمیق و فوق عمیق صنایع کشتی سازی و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای ساخت انواع سازه‌های دریایی مانند اسکله‌ها، انواع کشتی‌ها و غیره
  • لوله‌های منتقل کننده نفت و گاز با گریدهای براساس استاندارد API
  • ورق‌های گالوانیزه که مقاومت بسیار خوبی در مقابل هرگونه خوردگی اتمسفری دارد.
  • مخزن‌های تحت فشار و استفاده نمودن از ورق‌های گالوانیزه برای تولید کپسول‌های خانگی

در طی فرآیند تولید ورق‌ گالوانیزه که در بالا بیان نموده‌ایم، استانداردهای بین المللی و درخواست‌های مصرف کنندگان این محصولات، که بهتر است پروسه تولید این محصولات تحت کنترل دقیق‌تر و با کیفیتی قرار بگیرد.
توجه به شرکت تولیدی هنگام خرید ورق اهمیت بالایی دارد. در کارخانه فولاد مبارکه به دلیل ویژگی‌ها مکانیکی این نوع ورق و سایر ورق‌های تولیدی از جمله مقاومت، استحکام، میزان درجه حرارت، افزایش عمر مفید با توجه به پارامتر‌هایی از قبیل ترکیب شیمیایی فولاد درجه حرارت پیش گرم کردن تختال در کوره زمان حرارت دادن تختال در کوره و مقدار کم بودن ضخامت در مراحل نهایی پارس نورد و درجه حرارت کلاف پیچی با دقت فراوان قابل کنترل می‌باشد تا محصول پایانی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار شود.

کارخانه تولید ورق‌های گالوانیزه

از دیگر خصوصیاتی که می‌توان برای ورق‌های گالوانیزه که در این شرکت انجام می‌شود می‌توان بیان نمود این است این نوع ورق‌های تولید شده دارای کیفیت بسیار عالی، مقاومت و دوام زیادی در برابر ضربات، کیفیت داخلی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. همچنین از دیگر خصوصیات و ویژگی‌هایی که می‌توان برای ورق‌های گالوانیزه اشاره نمود عبارت است از:

  • ناخالصی‌های غیر فلزی پایین
  • میزان مقاومت و استحکام خستگی خوب و مطلوب

به دلیل این نوع حساسیت‌ها که در زمان ساخت و تولید آزمایشات مختلف بر روی محصول نهایی باعث شده است که این شرکت را به عنوان یک تولید کننده نهایی و برتر فولادی ایران مطرح نماید.
تولید ورق‌های گالوانیزه و تحول در صنعت ساختمان سازی طی چند سال اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

2. شرکت فولاد امیر کبیر

این شرکت نیز یکی دیگر از کشورهای منحصر به فرد در ایران است که در استان اصفهان شهر کاشان واقع شده است.
این شرکت فعالیت خود را از سال 1374 با هدف تولید و ساخت ورق‌های گالوانیزه به روش غوطه وری گرم و پیوسته شروع کرد و بعد از مدت سه سال خط تولید آن را به بهره برداری رسید. شرکت امیرکبیر کاشان دارای خط نورد سرد تک قفسه، خطوط برش عرضی، خط گالوانیزه، اسیدشویی و بازیافت و غیره می‌باشد.

امروزه از محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به ورق گالوانیزه، ورق سرد آنیل شده و ورق اسید شویی بیان نمود. میزان کیفیت این نوع محصولات که در شرکت فولاد امیرکبیر تولید می‌شود شامل چهار دسته است از جمله کششی، تجاری، کششی عمیق و کششی خیلی عمیق تقسیم می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه این شرکت مناسب است.

کارخانه تولید ورق‌های گالوانیزه

کاربرد محصولات تولید شده در شرکت فولاد امیرکبیر ‌

انواع ورق‌های فولادی و محصولات تجاری دارای مشخصات از قبیل انعطاف پذیری و مقاومت بالا در جهت استفاده‌های عمومی می‌باشد که در بسیار از موارد زیر کاربرد دارند اعم از:

  1. کابینت آشپزخانه
  2. کانال
  3. صنعت بسته بندی
  4. مبلمان اداری
  5. لوله سازی
  6. بشکه سازی

و غیره می‌باشد.

خصوصیات فیزیکی و ظاهری محصولات کششی

از ویژگی‌ها و خصوصیات فیزیکی که برای محصولات کششی باید اشاره کرد این است که این نوع محصولات با توجه به قابلیت‌هایی که دارند از میزان کشش مناسب و خوبی برخوردار هستند.

  1. میزان انعطاف پذیری آن‌ها بسیار بالا است.
  2. خمش پذیری بالایی دارند.
  3. مقاومت آن‌ها پایین است ولی عمق کششی زیادی دارند.
  4. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به میزان قابلیت کشش بالا از قبیل قطعات صنعتی اشاره نمود.

مشخصات ورق‌های گالوانیزه تولید شده شرکت امیرکبیر کاشان عبارتند از:

ورق‌های گالوانیزه امیرکبیر کاشان از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند و قابلیت انعطاف پذیری کمی دارند اما در عوض از استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار می‌باشند. میزان مقاومت تجاری و نورد سطحی آن کم است، کشش در سطح معمولی می‌باشد، انعطاف پذیری مناسبی دارد و همچنین قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد و در رنگ آمیزی قطعات داخلی اتومبیل و سایر لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق‌های گالوانیزه در این شرکت به سه فرم می‌باشد. از جمله ورق مسطح، ورق فرم دار، کلاف می‌باشد که به مشتری تحویل داده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *