رنگ آمیزی ورق‌های گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه دارای پوشش صاف، صیقلی هستد که به دلیل سطح چسبناکی که دارد رنگ آمیزی آن دشوار است. برای این که ورق‌های گالوانیزه را با رنگ پوشش دهید روی سطح کار از محلول‌های شوینده چربی زا استفاده کنید و با یک پارچه کاملا آن را تمیز کنید.  توجه داشته باشید که مواد شوینده چربی سوز باید بسیار قوی و قدرتمند باشند که بتوان بدون این که کوچکترین آسیبی به سطح گالوانیزه برسد تمامی نوع جرم و آلودگی‌هایی که روی سطح کار وجود دارد کاملا از بین برود. سطح کار را به چندین قسمت تقسیم کنید و کاملا آن را تمیز کنید می‌توانید از مواد شوینده دیگری مانند وایتکس نیز برای این کار استفاده کنید.

رنگ آمیزی ورق‌های گالوانیزه که بر روی سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند و در برابر شرایط جوی قرار دارند و برای از بین بردن آلاینده‌ها از روی سطح مورد نظر آن بسیار الزامی است. بعد از تمیز کردن سطح کار با کمک گرفتن از مواد شوینده فرصت دهید تا سطح ورق کاملا خشک شود.

رنگ سفیدی که بر روی ورق گالوانیزه وجود دارد باید کاملا از بین برود. بیشتر رنگ سفیدی که بر روی ورق‌های گالوانیزه مشاهده می‌کنید قدیمی هستند و در واقع همان پوشش روی زینک است که با گذشت زمان پوسته پوسته می‌شود. برای برطرف نمودن رنگ سفید باید بایستی با استفاده از یک ورق سمباده آن را از بین برد. با انجام دادن حرکات دورانی سمباده را روی رنگ‌ها بکشید تا سطح یک دست و مسطحی ایجاد شود.
پس از انجام این کار پارچه‌ای را آغشته به آب گرم کنید و روی سطح ورق گالوانیزه بکشید تا رنگ‌های سنباده کاملا از بین برود.

برای رنگ کردن ورق گالوانیزه

پس از این که ورق‌های کاملا خشک شدند باید محلول سرکه را روی آن بریزید. و توسط یک پارچه تمیز که آغشته به محلول سرکه سفید است فشار دهید تا سرکه‌های اضافی آن گرفته شود روی سطح کار بکشید با این کار رنگ به خوبی روی ورق‌های گالوانیزه جدا می‌شود. اسید سرکه به خوبی و سهولت از روی زینک جدا می‌شود.

یک ساعت الی 2 ساعت به سرکه این اجازه را دهید که تواند به خوبی کار خود را انجام دهد. در این هنگام سرکه سطح گالوانیزه را می‌خورد و هر چه مدت زمان سرکه بر روی گالوانیزه بیشتر باشد اثرات بیشتری نیز می‌گذارد و رنگ بهتر و به آرامی از روی سطح جدا می‌شود.

 بهتر است در صورتی که مشکل زمان ندارید حتی تا یک شبانه روز اجازه دهید تا سرکه روی سطح ورق گالوانیزه بماند. لذا در صورتی که وقت زیادی ندارید فرصت دهید تا پیش از رنگ کردن سرکه کاملا خشک شود سپس آن را تمیز کنید و رنگ آمیزی را شروع نمایید.

کاربرد ورق‌های گالوانیزه تولیدی شرکت فولاد تار از شهرکرد

برای رنگ کردن ورق گالوانیزه 

برای رنگ کردن ورق گالوانیزه باید مراحل زیر را انجام دهید:

استفاده از یک پرایمر لاتکس بر روی گالوانیزه بزنید. برای این کار می‌توانید از یک فرچه یا اسپری کمک بگیرید و این کار را با دقت هر چه تمام‌تر انجام دهید تا هیچ گونه سطحی از ورق بدون پرایمر یا با پرایمر نازک باقی نمانده باشد تا در حین رنگ آمیزی دچار مشکل نشوید.

یک مدت زمان مشخصی اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود به طوری که با دست خشک زمانی که به آن می‌کشید آماده گی پذیرش لایه دیگری شود. پیش از خشک شدن کامل رنگ لایه دیگری را انجام دهید چون در پایان کار موجب چروک شدن و لک شدن یا پوسته شدن رنگ می‌شود. 

برای رنگ کردن لایه دوم

اصولا دو لایه برای برای رنگ کردن گالوانیزه کافی است که مطمئن شوید لایه دوم نیز تمامی سطح را کاملا پوشش داده است. در غیر این صورت باید در پایان کار تفاوت را مشاهده کنید که پس از خشک شدن کامل لایه دوم ورق گالوانیزه آماده رنگ آمیزی است.

البته اگر متوجه شدید که ورق گالوانیزه شما زنگ زده است باید حتما آن را برطرف کنید برای این منظور باید اقدامات لازم را انجام دهید.

شاید باور این نکته برایتان کمی سخت باشد که آیا می‌شود ورق‌های گالوانیزه که زنگ زده هستند را برطرف نمایید. در این گفتار روش‌هایی برای شما شرح می‌دهیم که به کمک آن می‌توانید زنگ زدگی روی سطوح فلزی را کاملا برطرف نمایید. بیشتر ورق‌های فلزی در صورتی که در برابر هوای آزاد و رطوبت و آب قرار می‌گیرند. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *