پروفیل‌های فولادی کربن

از جمله ویژگی‌های بارز در معماری مدرن و معاصر این است که مهندسان مایل هستند از محصولات تمیز، براق و با کیفیت بالا برای موارد صنعتی خود استفاده کنند. به همین دلیل استفاده از فولاد کربن و فولاد ضد زنگ بسیار رایج است.
طراحی و معماری مدرن این امکان را فراهم می‌سازد تا ساختارها و مواد به کار رفته در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشند.
محصولات باکیفیت فولادی می‌تواند به معنای چندین چیز برای معماران باشند. با این حال بسیاری از آن‌ها به دنبال پروفیل‌های فلزی با گوشه‌های مربع و لبه‌های تیز، سطوح صاف و یکنواخت و علاوه بر آن ساختار مستحکم و مقاوم هستند.
پروفیل‌های فولادی کربن در بسیاری از زمینه‌های طراحی مانند ساختارهای تجاری، مسکونی، دانشگاهی و بهداشتی، از قیمت بالایی برخوردار هستند.

پروفیل‌های لیزری در طراحی معماری

استفاده از روش لیزر فیوژن این امکان را فراهم می‌سازد تا از آلیاژهای متفاوتی برای ساخت پروفیل‌های فولادی کربن استفاده شود. آن‌ها در بهبود ظاهر پروفیل‌های ساختمانی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
توسعه پروفیل‌های نما در سال‌های اخیر به مدد پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش‌های مدرن برای تولید آن‌ها بسیار چشمگیر شده است.

معمولاً بخش‌های جوشکاری شده به کمک لیزر دارای شعاع‌های داخلی و خارجی کوچکی هستند که باعث می‌شود پروفیل‌ها با لبه‌های تیز و گوشه‌های مربعی شکل عرضه شوند.

ساخت پروفیل های فولادی کربن

پروفیل‌های ساختاری و استاندارد مانند انواع زاویه، کانال و تیرآهن‌ها به شکل منظم و به کمک روش لیزر تولید می‌شوند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از این فناوری این است که تولید با حجم زیاد و یا حتی سفارش سازی محصول به راحتی امکان پذیر است.
شیوه لیزری این امکان را برای معماران فراهم می‌کند که به کمک محصولاتی مانند کربن و فولاد، انواع پروفیل با گوشه‌های تیز، خطوط تمیز و یکنواخت را برای استفاده از نمونه‌های مدرن و امروزی به کار گیرند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از فیوژن لیزری عبارت است از:

  1. انعطاف پذیری بالا در طراحی
  2. یکنواختی و دقیق بودن درزهای جوشکاری
  3. تولید در بخش‌های فولادی جامد و توخالی
  4. تولید پروفیل‌های کوچک، متوسط و بزرگ
  5. سطح یکنواخت و عالی
  6. تولید در حجم زیاد و یا کم
  7. سفارشی سازی آلیاژ در اشکال ضخامت و یا طول متفاوت

ساخت پروفیل های فولادی کربن

برنامه‌های کاربردی پروفیل‌های فولادی کربن

همچنان با گذشت سال‌ها، ده‌ها هزار تن پروفیل کربنی و فولاد ضد زنگ برای انواع مصارف ساختمانی و بخش‌های ساختاری در فضای داخلی و خارجی تولید شده است. بسیاری از کشورها به تولید متداول‌ترین محصولات مانند پروفیل‌های کربنی، قوطی‌ها، انواع نبشی و به طور کلی مربع‌های توخالی متناسب با نیاز مشتریان می‌پردازند.

گوشه‌های تیز و لبه‌های مربعی در پروفیل تولید شده به کمک لیزر همان چیزی است که بسیاری از معماران به دنبال آن هستند. به این دلیل که در آن‌ها زیبایی شناختی و طراحی منحصر به فرد به خوبی دیده می‌شود.

امروزه بسیاری از پروفیل‌ها از مواد و فلزات مختلف مانند آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و انواع مختلفی از آلیاژها تولید می‌شوند. تفاوت عمده پروفیل‌های تولید شده با استفاده از کربن و یا فولاد ضد زنگ در زیبایی ظاهری و مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی است.

تفاوت‌ها در خواص مکانیکی هر یک از مواد می‌تواند نقش اصلی در انتخاب آن‌ها ایفا کند. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده در ساخت پروفیل‌ها، هزینه‌هایی است که هر کدام به همراه دارند. طبیعی است که فولاد ضد زنگ هزینه‌های بیشتری نسبت پروفیل‌های آلومینیومی و یا کربنی داشته باشد.

انواع پروفیل‌های فلزی و کربنی به کمک روش لیزر فیوژن در معماری و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آن وجود گوشه‌های تیز و ظاهر تمیزی است که باعث می‌شود این پروفیل‌ها یک طرح کامل را برای فضاهای عمومی مهندسان ساخت قرار دهند.

تفاوت‌ها در مواد اولیه ساخت

بسیاری از تفاوت‌هایی که در مواد اولیه هنگام ساخت پروفیل‌های فولادی کربن وجود دارد، شامل موارد زیر خواهد بود:

  1.  خصوصیات و ویژگی‌های هر یک از مواد اولیه
  2.  دوام و مقاومت در برابر خوردگی آن‌ها
  3.  عمر مفید
  4.  مسائل زیست محیطی
  5.  تکنیک‌های اجرایی در تولید و ساخت
  6.  میزان دسترسی به هر یک از فلزات
  7.  نحوه اتصال در ساختار
  8.  تعمیر، نگهداری و نظافت

ساخت پروفیل های فولادی کربن

ویژگی هر کدام از مواد کربنی و فولاد ضد زنگ متناسب با مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی، مسائل ظاهری و زیبایی شناختی و خصوصیات مکانیکی می‌تواند آن‌ها را برای کاربردهای معماری مناسب سازد.
در دنیای امروز پروفیل‌های فولادی کربن از عناصر مدرن طراحی و هستند که محبوبیت آن‌ها برای کاربردهای معماری در حال افزایش است. مهم‌ترین ویژگی که درباره پروفیل‌های فولادی کربن وجود دارد این است که به سادگی توسط لیزر فیوژن قابل ساخت و پرداخت هستند. به همین دلیل پروفیل‌های فولادی کربن از نظر زیبایی شناسی بسیار عالی به نظر می‌رسند. دور از ذهن نخواهد بود که پروفیل‌های فولادی کربن برای استفاده در ساختارهای مجلل و مهم مفید باشند.

اگر در حال طراحی و کار بر روی پروژه‌ای هستید که به محصولات با کیفیت بالا نیاز داشته باشد، و یا لازم است که عناصر آن در معرض دید باشد، استفاده از پروفیل‌های فولادی کربن تولید شده به کمک لیزر فیوژن می‌تواند زیبایی ظاهری مورد نظر شما را برای ساخت سازه‌ها فراهم کند.
تفاوتی ندارد که پروفیل‌های فولادی نیاز داشته باشید و یا کربنی، این روش می‌تواند انواع محصولات مانند تیرآهن‌های فولادی، نبشی، قوطی و کانال را برای مصارف خاص تولید نماید.

در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که با روش‌های مختلف مانند لیزر فیوژن، نورد سرد و گرم و یا حتی اکسترود برای تولید انواع پروفیل‌های فولادی و کربنی اقدام می‌کنند.
تفاوت در تولید پروفیل‌‌های نورد گرم و پروفیل‌های نورد سرد وجود دارد.

با این حال مسئله‌ای که وجود دارد این است که با توجه به نیاز و نوع مصرف خود روش تولید را انتخاب کنید و از مزایای هرکدام از آن‌ها بهره‌مند شوید.
از طرف دیگر بهتر است محصولات فولادی خود را برای مصارف در صنعت ساختمان سازی از تولیدکنندگان معتبر و فعال در این زمینه تهیه کنید تا از قیمت ورق و سایر محصولات فولادی مطمئن باشد.
همچنین اطمینان خواهید داشت که این پروفیل‌ها در برابر خوردگی و عوامل محیطی مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند.

این مسئله باعث می‌شود که نگرانی‌های حاکی از نگهداری و تعمیرات آن‌ها در سال‌های اولیه تا حد قابل توجهی کاهش یابد. هر چند این مسئله به معنای نادیده گرفتن مراقبت و نگهداری از پروفیل‌های فولادی و کربنی نمی‌شود، با این حال می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *