شرکت‌های تولید ورق‌های گالوانیزه

از مهم‌ترین و بهترین کارخانجات تولید ورق‌ گالوانیزه می‌توان به کارخانه فولاد مبارکه، امیرکبیر کاشان و هفت الماس اشاره کرد.

لیست بهترین شرکت‌های تولید ورق‌های گالوانیزه در ایران

بهترین شرکت‌های تولید ورق‌های گالوانیزه در ایران عبارتند از:

  1. شرکت صنایع ورق‌های پوشش دار تاراز چهارمحال 
  2. شرکت صنایع هفت الماس 
  3. شرکت ورق خودرو شهرکرد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد. 

1. شرکت صنایع ورق‌های پوشش دار تاراز چهارمحال 

از مهم‌ترین محصولاتی که شرکت فولاد تاراز شهرکرد اقدام به تولید می‌نماید از قبیل ورق‌های پوشش دار است. شرکت فولاد تاراز چهارمحال فعالیت خود را از سال 1387 آغاز نمود و امروز می‌توان آن را به عنوان اولین تولید کننده ورق گالوالوم در‌ ایران شناخت.

بعد از گذشت طی هفت سال بعد از ظهور خط تولید ورق‌های فولادی از آن استفاده نماید. ورق‌های گالوانیزه تولید شرکت تاراز دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی اعم از مقاومت بسیار بالا در مقابل خوردگی و ضد زنگ، علاوه بر دار بودن سطح براق در کنار زیبایی بی‌نظیر آن، با فرم دهی و افزایش فرم پذیری، قابلیت جوشکاری و رنگ پذیری عالی ومقرون به صرفه بودن قیمت ورق گالوانیزه می‌باشد. با تمامی‌ مشخصات ورق گالوانیزه که بیان شد‌ این شرکت را به عنوان یکی از بر‌ترین شرکت‌های‌ ایران است که به تولید محصولات موجود در بازار ساخته است. 

کاربرد ورق‌های گالوانیزه تولیدی شرکت فولاد تار از شهرکرد عبارت است از:

  • صنعت لوازم خانگی 
  • برای تولید اجزاء و قطعات ماشین 
  • صنایع ساختمان 

اشاره نمود.

2. شرکت صنایع هفت الماس 

شرکت صنایع هفت الماس فعالیت و کار خود را از سال 1375 آغاز نمود با هدف تولید انواع ورق‌های فولادی و ضد زنگ تاسیس شد. در واقع‌ این شرکت در نزدیک به 15 درصد نیازی که بازار فولاد داخلی را تامین کرده است.

امروزه یکی از عالی‌ترین کیفیت‌هایی که ورق‌های تولیدی در‌ ایران مربوط به شرکت هفت الماس است با توجه به دریافت استاندارد ملی و گواهی کیفیت برای تولید ورق گالوانیزه می‌باشد.‌ این شرکت با هدف دریافت گواهینامه معتبر بین المللی می‌‌باشد. 

کاربرد ورق‌های گالوانیزه تولیدی شرکت فولاد تار از شهرکرد     

3. شرکت ورق خودرو شهرکرد

یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تهیه ورق گالوانیزه در کشور‌ ایران است و محصول تولیدی زیر نظر‌ این کارخانه به ویژه در صنعت خودرو می‌باشد. اکنون ظرفیت تولید‌ این کارخانه نزدیک به چهار هزار تن می‌باشد.

ورق تولیدی با استفاده از‌ این شرکت که یکی از گزینه‌های مهمی است که مطئن‌ترین ورق‌هایی وارداتی است که شناخته شده است.  از خصوصیاتی که می‌توان برای محصولات‌ این شرکت نام برد عدم خوردگی، رطوبت و آلودگی هوا، مقاومت در برابر نمک‌های محلول در آب می‌باشد. 

به علت ویژگی‌هایی مناسبی که می‌توان برای‌ این نوع محصول بیان می‌کند برای استفاده از بدنه خودرو است که از میزان مقاومت و استحکام فوق العاده‌ای برخورددار است. 

مواد اولیه شرکت ورق خودرو شهرکرد از طریق شرکت فولاد مبارکه تهیه و آماده می‌شد و در صورت لزوم بیشتر از سایر کارخانجات داخلی استفاده می‌شود. 

از ویژگی‌های انواع ورق گالوانیزه شهرکرد می‌توان به مقاومت بالای آن در حالی که از ضخامت کمی برخوردار هستند یاد کرد. ورق‌های گالوانیزه‌ این شرکت نیز به خوبی شکل می‌گیرند. همچنین صافی زیادی دارند و از رنگ پذیری منحصر به فردی نیز برخورددار می‌باشند. 

قیمت ورق‌ شهرکرد در مقایسه با سایر شرکت‌های دیگر خارجی اقدام به تولید خودرو می‌نماید و توانسته با تولید‌ این نوع ورق با کیفیت تا حد چشمگیری قیمت خودرو تولیدی را کاهش دهد.

هزینه حمل و نقل ورق‌های گالوانیزه 

برای حمل و نقل محصولات تولیدی کارخانه خودرو شهرکرد که توسط شبکه متصل به هم با سهولت انجام می‌شود به آسانی قابل دسترس می‌باشد. خریداران برای خرید ورق‌ گالوانیزه می‌توانند به راحتی و همچنین به آسانی اقدام به خرید و تهیه‌ این نوع محصولات نمایند با تاسیس‌ این نوع کارخانه‌ها ما شاهد توسعه هر چه بیشتر‌ این نوع محصول در صنعت خودرو کشور بودیم.

کاربرد ورق‌های گالوانیزه تولیدی شرکت فولاد تار از شهرکرد

فرایند تولید 

مراحل تولید ورق‌های گالوانیزه در کارخانجات باید گفت که به طور کلی به سه مرحله تقسیم می‌شود‌این مراحل به ترتیب اولویت از‌این قرار است:

  • آماده سازی 
  • گالوانیزه کردن 
  • کامل کردن پروسه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. آماده سازی 

در طی مراحل انجام پروسه گالوانیزه شدن سطح ورق‌ها بهتر است به صورت کامل آماده شود. برای تمیز کردن سطح بهتر است از سطح را از هر گونه اسید شویی، شست و شو، چربی زدایی و فرو بردن قطعه در فلاکس مناسب و پیش گرم کردن قطعه باید انجام شود.

2. پروسه گالوانیزه 

در طی‌ این فرایند ورق بهتر است در یک حمام مناسب از پیش آماده کنید. سپس بر حسب هدف و کاربرد مشخص خود برای مدت زمان تعیین شده‌ای که قرار است انجام شد. در طی‌این فرایند واکنش‌های شیمیایی زیادی انجام می‌گیرد که لایه‌های آلیاژی به وجود می‌آورند و در نهایت باعث کنترل شرایط قطعه سرد می‌شوند.

3. کامل کردن پروسه 

این مرحله که مرحله نهایی کار است و ارتباط مستقیمی با خود ورق‌ها و یا تجهیزات مورد استفاده در کارخانه مد نظر قرار می‌گیرد. از قبیل فرایند تکمیلی که می‌تواند به برداشتن روی بر روی سطح قطعاتی که خراب و آسیب دیده‌اند را بازیابی و بررسی نماید و همچنین از خنثی نمودن اسید باقی مانده، بازیابی اسید مصرف شده و سایر فرایند حرارتی و ورق‌های گالوانیزه شده اشاره کرد.

صنایع گالوانیزه شده به سه بخش مهم و کلی دسته بندی می‌شوند:

  1. ورق‌های گالوانیزه شده عمومی 
  2. ورق‌های گالوانیزه سیم و لوله
  3. ورق‌های گالوانیزه شده که به صورت پیوسته عمل می‌کنند.

بیشتر خطوط ورق‌های گالوانیزه به صورت پیوسته هستند که به شیوه پوشش دهی حوضچه‌های داغ روی می‌باشند و تقریبا 17 درصد باقی مانده با روش‌های گالوانیزه به طور الکتریکی تولید می‌شوند. 

به عنوان مثال می‌توان گفت که یک خط مدرن ورق‌های گالوانیزه که به صورت پیوسته به شیوه حوضچه داغ روی عمل می‌کند و میزان سرعت آن تقریبا نزدیک 180 متر در دقیقه می‌باشد سالیانه نزدیک به پنج هزار تن ورق گالوانیزه تولید می‌کند.

تولید ورق‌های پوشش داده شده با استفاده از‌ این خطوط در صنایع خودروسازی، ساختمانی، هواپیماسازی و کشتی سازی نیز کاربردهای بسیاری دارد. در صورتی که صنعت فولاد یکی از صنایع پیشرفته و کامل دنیا است اما تکنولوژی و تولیدات بروز در‌ این صنعت با گذشت زمان روز به روز در حال رشد و پیشرفت است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم و به‌این موضوع بپردازیم می‌توانیم به‌این نتیجه دست یابیم که میزان استفاده روی حدوداً نصف‌این مقدار مصرف، برای گالوانیزه بیشتر به‌این سو برای فرایند گالوانیزه کردن ورق به شکل پیوسته به کار می‌رود.  

صنعت گالوانیزه کردن ورق‌ها می‌توان گفت که یک صنعت بسیار بزرگ و وسیعی است. از‌ این رو قاره آسیا تولید نیمی از ظرفیت ورق گالوانیزه دنیا را برعهده دارد که بیشترین میزان رشد و تولیدات را‌ این نوع ورق به کشور چین نسبت داده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *