پروفیل‌های فولاد ضد زنگ

در کارخانه‌های تولیدی زمان انتقال محصولات بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل لازم است تولیدکنندگان آن را به حداقل برسانند.
این کار به وسیله بهینه‌سازی مسیر‌های تولید با افزایش سرعت حمل و نقل امکان‌پذیر خواهد بود. سرعت حمل و نقل بالا درباره سیستم‌های نقاله بیشتر مورد نیاز است. در گذشته پیکربندی استاندارد کافی بود اما با زمانبندی تولید فعلی سیستم‌های خاص سفارشی لازم است.
نکته مهم درباره نوار نقاله این است که لازم است از اجزای آن به راحتی، تمیز و مورد نظافت قرار گیرند.
این امر برای نقاله‌های مواد غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوارهای نقاله فولاد ضد زنگ برای صنایع داروسازی و بهداشتی نیز استفاده می‌شوند.
هدف استفاده از پروفیل‌های فولاد ضد زنگ در این نوار نقاله‌ها، از بین بردن هرگونه احتمال بروز آلودگی است. نوار نقاله می‌تواند منبع خوبی برای توزیع مواد آلودگی باشد، به خصوص اگر مواد غذایی خام بر روی آن‌ها حمل شود.

با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان می‌توان نوار نقاله فولادی را به شکل ریل‌های کشویی با اصطکاک کمتر ساخت.
این کار به ساده‌سازی مونتاژ و نصب نقاله کمک کرده و همچنین امکان اصلاح و تمیز کردن آسان آن را نیز فراهم می‌کند.
استفاده از پروفیل‌های فولاد ضد زنگ در نوارهای نقاله به اجرای بدون نیاز به روانکاری همراه با سرعت زیاد چرخش منجر می‌شود. علاوه بر این هنگام طراحی آن‌ها از قابلیت اطمینان حمل آزمایش‌های لازم به عمل می‌آید.پروفیل های ضد زنگ در خطوط نقاله

مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی در پروفیل‌های فولاد ضد زنگ به کار رفته در ساخت نوار نقاله زمانی رخ می‌دهد که یک ماده شیمیایی در محیط با آن واکنش نشان داده و باعث شود فلز به تدریج تخریب شده و زنگ بزند.
این عوامل می‌تواند در استحکام ظاهر و نفوذپذیری مواد هم که شده بر روی نوار نقاله تاثیر بگذارد. به همین جهت از فولادهای ضدزنگ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و آلودگی برای تولید تسمه نوار نقاله استفاده می‌شود.
مهم‌ترین ویژگی فولاد ضد زنگ در تولید انواع پروفیل این است که با استفاده از یک لایه نازک بر روی سطح، آن‌ها در برابر واکنش در محیط مقاوم می‌شوند و از تماس با محیط اطراف از خود محافظت می‌کنند و این باعث می‌شود واکنش‌های شیمیایی که باعث خوردگی هستند، متوقف شوند.
اگر فولاد ضد زنگ در سطح خراشیده شود ممکن است در واکنش با محیط آسیب ببیند.

علاوه بر تمام این موارد پروفیل‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ قادر به عبور درجه حرارت بالا و جلوگیری از خوردگی در خود می‌باشند و هنگامی که یک فلز در معرض دمای گرم و جوهای حاوی اکسیژن یا سایر ترکیبات قادر به واکنش با ماده خاص قرار می‌گیرند دچار خوردگی می‌شوند.

با این حال فولاد ضد زنگ در دمای بالا در معرض محیط‌های اکسید کننده یک لایه اکسید روی سطح ایجاد می‌کند، که این امر به عنوان مانعی بین گاز و فلز عمل می‌کند و از واکنش آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

پروفیل های ضد زنگ در خطوط نقاله

پروفیل‌های فولاد ضد زنگ بهترین گزینه در تولید نوار نقاله

ویژگی‌های پروفیل فولادی آن‌ها را به بهترین گزینه برای ساخت و ساز نوار نقاله تبدیل کرده است، تفاوتی ندارد که به دلایل بهداشتی آن نیاز دارید و یا می‌خواهید از مزایای مقاومت در برابر خوردگی آن بهره‌مند شوید، فولاد ضد زنگ همیشه یک پل عالی برای دستیابی به آن چیزی است که مورد انتظار شما می‌باشد.
پروفیل‌های فولاد ضد زنگ می‌توانند در برابر درجه حرارت گرم، دمای مرطوب و حتی خراش‌های اندک مقاومت کنند.
تمیز کردن آن‌ها آسان است و در هنگام برخورد با مواد غذایی و اقلام دارویی یا موارد بهداشتی عاری از آلودگی باقی خواهند ماند.

انواع مختلف پروفیل‌های فولاد ضد زنگ

بسته به نوع کاربرد سیستم‌های نقاله از کربن و یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند پروفیل‌های ویژه ساخته شده از فولاد کربن برای برنامه‌هایی که نیاز به مقاومت بالا داشته و در برابر خوردگی مشکل ساز نیست، قابل استفاده خواهند بود.

از طرف دیگر فولاد ضد زنگ مهم‌ترین عنصر اصلی برای تولید پروفیل‌ها به ویژه در استفاده‌های صنعتی در مناطقی با خطرات خوردگی هستند. این امر مخصوصاً برای نمرات آستنیتی صدق می‌کند. از این رو زمینه‌های کاربردی سیستم‌های نوار نقاله در صنایع غذایی و صنایع دارویی است، چرا که نیاز به ضدعفونی کننده‌ها با محلول‌های تهاجمی دارد.
این مساله باعث توسعه پروفیل‌های نما در سال‌های اخیر شده است.
از فولاد ضد زنگ دوبلکس به ندرت در تولید پروفیل‌های نوار نقاله استفاده می‌شود، به طور کلی از فولاد ۳۲۱ یا ۳۱۰ برای جوشکاری با لیزر در مقاطع مختلف استفاده می‌شود.

پروفیل های ضد زنگ در خطوط نقاله

پروفیل‌های ویژه مخصوص برای تولید نوار نقاله

مهندسان طراحی سیستم نوار نقاله از فولاد ضد زنگ به دلیل مقرون به صرفه بودن در وزن و موارد بهینه دیگر استفاده می‌کنند.
استفاده از پروفیل‌ها در تولید نوار نقاله به دلیل موارد زیر ضروری خواهد بود:
دقت در اندازه، تعریف زاویه مشخص برای فلنج‌ها، طراحی فلنج‌ها، صافی و عدم پیچ خوردگی میله‌ها و هموار بودن سطح از جمله ویژگی‌های آن است.
به طور کلی بخش‌های فولادی ضد زنگ با جوش لیزر یک فرآیند تولید کم تحریف است، به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان از پروفیل‌ها برای ساخت و ساز نقاله استفاده می‌کنند.
درباره تولید پروفیل به روش جوشکاری با لیزر می‌توان گفت آن‌ها در سطح مقاطع مختلف از تحمل بالایی برخوردارند.
دقت زاویه فلنج‌ها بسیار زیاد است و نیازی به اصلاح مجدد در صافی فلنج‌ها وجود ندارد. انحراف بسیار اندک است و تقریباً هیچ پیچشی در میله‌ها وجود ندارد.

استفاده از ورقه‌ها تحت نورد گرم به عنوان ماده اولیه برای تولید یک سطح صاف با استفاده از سنگ زنی امکان‌پذیر خواهد بود.

امروزه از پروفیل‌های فولاد ضد زنگ برای تولید نوار نقاله‌های ویژه حتی در موارد صنعت هسته‌ای نیز استفاده می‌شود.
به همین دلیل دستیابی به یک سطح صاف ظریف و صفحاتی که به صورت کامل جلا داده شده‌اند و در برابر خوردگی مقاوم هستند، به کمک این پروفیل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

به منظور تهیه پروفیل‌های فولادی و خرید ورق در پروژه خود تنها کافی است تولیدکنندگانی را بیابید که به آن‌ها اعتماد دارید و می‌دانید که از بهترین روش‌ها برای تولید این محصولات استفاده کرده‌اند، در این صورت اطمینان خواهید داشت که به اهداف خود در پروژه خواهید رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *