مزایای ورق‌های گالوانیزه

یکی از محصولاتی که با پیشرفت علوم و فنون ایجاد شده است، ورق‌های گالوانیزه می‌باشد که برای این که بتوانیم از آهن به گونه‌ای مؤثرتر استفاده نماییم، روش‌های متفاوتی را استفاده کرده‌ایم و تا این مرحله پیش رفته‌ایم که می‌توانیم با استفاده از عنصر‌ها و فلزهای دیگر، آهن را در برابر هوا و اکسیژن مصون نگه داریم.
در مورد ورق‌های گالوانیزه در بخش‌های قبل مفصل صحبت کرده‌ایم اما می‌خواهیم در این قسمت، در مورد مزایای این سازه‌های فولادی صحبت نماییم که به ترتیب برخی از موارد را توضیح می‌دهیم.

مزایای ورق‌های گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه مزایای زیادی دارند که برای زندگی انسان‌ها می‌تواند مهم و کاربردی باشد، ورق‌های گالوانیزه به صورت کلی دارای مزایای بی شماری هستند که عبارتند از:

  1. هزینه کمتر
  2. کاهش نیاز به تعمیرات
  3. طول عمر زیاد
  4. اعتبار زیاد در بین مردم
  5. جلوگیری از سایش

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. هزینه کمتر

یکی از معضلات انسان‌ها برای استفاده از روش‌های نوین، هزینه‌های زیادی است که دارد و در نتیجه برای آن می‌توان راه حل‌های دیگری نیز پیدا کرد. استفاده از روش گالوانیزه یکی از روش‌هایی است که می‌توان آن را جایگزین روش‌های دیگری کرد که برای حفظ آهن آماده شده‌اند. از این رو متقاضیان خرید ورق گالوانیزه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
بنابراین می‌توان گفت که استفاده از روش گالوانیزه می‌تواند یکی از روش‌هایی باشد که با هزینه کمتر از خوردگی آهن جلوگیری می‌کند.

کاربرد ورق گالوانیزه

2. کاهش نیاز به تعمیرات

یکی از روش‌هایی که می‌تواند برای جلوگیری از زنگ زدن آهن ایجاد شود و می‌توان از آن برای ساخت وسیله‌های برقی خانگی که با آب سروکار دارند استفاده کرد، گالوانیزه کردن است که علاوه بر هزینه کمی که دارد، به ندرت پیش می‌آید که خراب شود و در صورتی که با خرابی نیز رو به رو شد، با هزینه کمتری می‌توان آن را تعمیر کرد. انواع محصولات فولادی بهترین گزینه برای ساخت و ساز به شمار می‌آیند.

3. طول عمر زیاد

گفتیم که با وجود ترک روی پوشش گالوانیزه، حتی می‌توان از آن استفاده کرد زیرا خللی در عملکرد آهن ایجاد نمی‌کند و می‌شود با استفاده از این استفاده از این روش، بین ۲۰ تا ۳۰ سال از آهن مراقبت کرد.

4. اعتبار زیاد در بین مردم

استفاده از انواع ورق‌های فولادی در بین مردم از اعتبار زیادی برخوردار است به همین دلیل محققان در تلاش هستند تا بتوانند پوشش‌های روی را نازک‌تر نمایند و با استفاده از این مورد بتوانند سازه‌های سبک‌تری را ایجاد کنند، زیرا استفاده از ورق‌های گالوانیزه‌ای که سبک هستند می‌تواند برای سبکی وسیله‌هایی که با استفاده از آن‌ها ساخته می‌شوند مفید باشد و حمل و نقل آن، نیز راحت‌تر باشد.

به وجود آمدن استانداردهای جدید می‌تواند نشان دهنده این مورد باشد که مردم رغبت زیادی نسبت به استفاده از این ورق‌ها دارند.

5. جلوگیری از سایش

ورق‌های فولادی که به وسیله پوشش‌های فلز روی در سطح فلز آهن ایجاد می‌شود می‌تواند خوردگی و سایش و یا حتی از ضربه نیز از آن حفاظت کند استفاده از این پوشش می‌تواند مقاومت را بالا ببرد و در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این پوشش کیفیت آهن آلات بیشتر می‌شود. محافظت از آهن در برابر موارد محیطی بسیار مهم می‌باشد و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آهن از پوشش‌های گالوانیزه استفاده می‌شود.

یکی از مواردی که می‌تواند مهم باشد این است که با استفاده از روش‌های چشمی نیز می‌توان اندازه این نوع از ورق‌ها را کنترل کرد ولی نمی‌تواند دقیق باشد و برای اندازه‌های نزدیک به هم نمی‌تواند مفید باشد.

در برخی از مواقع به خصوص در زمانی که می‌خواهند کنترل کیفیت را انجام دهند امکان دارد که نتوانند با چشم کار کنند و نیاز به نمایش‌های پیشرفته‌تری دارند که با استفاده از روش‌ها و ابزارهایی که وجود دارد می‌توان این نوع از ورق‌ها را مورد بررسی قرار داد.

با استفاده از مواردی که این پوشش را بررسی می‌نماید می‌توان اندازه‌های دقیق مربوط به هر کدام را در بیاورند و در این صورت است که می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای استفاده هر کدام از این موارد  یکی از موضوعاتی که برای انسان‌ها در این زمانه مهم می‌باشد استفاده مفید از مغز انسان‌ها می‌توانند با استفاده از این پوشش‌ها به راحتی و به سادگی سازه‌های فولادی خود را بسازند.

کاربرد ورق گالوانیزه

یکی دیگر از مسائلی که در این زمینه می‌تواند مهم باشد استفاده از رنگ روی ورق‌های فولادی است که با استفاده کنیم پوشش‌های گالوانیزه می‌توانند صدای خود را برای رنگ کردن آماده نمایند پوشش‌های گالوانیزه می‌تواند در هر آب و هوایی از فولاد محافظت نماید چنانچه مشاهده می‌کنید از آن‌ها در لوله‌های آب نیز استفاده می‌شود و سال‌های سال می‌تواند بدون تعمیرات به کار خود ادامه دهد. از آهن برای ساختن لوازمی مانند لوله‌های بخاری، کانال کولر، کابینت و مانند آن استفاده می‌شود. مصرف‌کنندگان برای مصارف مختلف اقدام به خرید ورق کرکره رنگی می‌کنند.
ورق‌های گالوانیزه یا به صورت کلی ورق‌های فلزی را به دو روش می‌توان به بازار عرضه کرد که این دو روش، تفاوتی در خواص شیمیایی ایجاد نمی‌کند و تنها تفاوتی که دارد، تفاوت در سایز و اندازه این نوع از ورق‌ها است، روش‌های عرضه این نوع از ورق‌ها می‌تواند به دو صورت، ورق‌های فابریک و ورق‌های رول فرم باشد که در ادامه در مورد هر کدام از این موارد صحبت می‌کنیم.
ورق‌های فابریک به ورق‌هایی گفته می‌شود که از جنس ورق‌های فابریک روغنی، گالوانیزه و استیل می‌باشد که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ضخامت این نوع از ورق‌ها می‌تواند از 3 میلی متر به بالا باشد و ابعادی که برای این نوع از ورق‌ها می‌توان در نظر گرفت 6 در 1.5 متر می‌باشد و ورق‌هایی با ضخامت 20 میلی متر به بالا در ابعاد 2 در 6 ایجاد می‌شود.
مزیتی که ورق‌های فابریک دارند این است که در اندازه‌های دقیق ایجاد می‌شوند و در این مورد می‌توان به این نکته اشاره کرد که این نوع از ورق‌ها علاوه بر اندازه‌ای که دارند، بسیار صاف هستند و شکستگی در سطح این ورق‌ها وجود ندارد.
ورق‌هایی که به روش رول فرم تولید می‌شوند را در یک عرض یکسان تولید می‌کنند و به صورت رول به بازار عرضه می‌کنند و زمانی که به آن نیاز پیدا نمایند می‌توانند مقداری از آن را تکه کنند و استفاده نمایند.
در این روش عرضه می‌توان در طول‌های متفاوت و یا حتی در عرض‌های متفاوت نیز این ورق‌ها را برش دهند و آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. برش‌هایی که برای ورق‌های فرم ایجاد می‌شود کویل نام دارد. با توجه به نیازی که وجود دارد هر فردی می‌تواند یکی از این روش‌ها را برای عرضه انتخاب نماید و برای ساخت لوازم مورد نیاز می‌تواند از این موارد بهره ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *